Nordean digitaalisen palvelun luottohakemuksien saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee Nordea Financen luottohakemuksia ja on julkaistu 11.12.2020. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että luottolaitoksen verkkosivustojen on oltava saavutettavia. Olemme arvioineet palvelun saavutettavuuden itse.

Digipalvelun saavutettavuuden tila 

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain. Tiedossa olevat puutteet on suunniteltu korjattavan vuoden 2021 aikana, ellei toisin ole mainittu. Selostetta päivitetään sitä mukaan kun korjauksia valmistuu. 

Ei saavutettava sisältö 

Luottohakemukset eivät ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukaisia. 

Havaittava 
1.1.1 Ei-tekstuaalinen sisältö (A), esitettävä ei-tekstuaalinen sisältö on varustettu saman tarpeen täyttävällä tekstivastineella. 

Luottohakemuksissa olevien logojen tai otsikoiden vaihtoehtoiset tekstivastineet eivät toimi kaikissa käyttötilanteissa. 

1.3.1 Informaatio ja suhteet (A), Looginen rakenne. 

Palvelun sivujen tagit saattavat sisältää virheitä, joiden johdosta sivujen rakenne voi olla epälooginen. 

Hallittava 2.1.1 Näppäimistö (A), Saavutettavissa vain näppäimistöllä.

Luottohakemusta ei ole täysin mahdollista täyttää vain näppäimistöä käyttäen. Tavoite korjata vuoden 2021 aikana. 

2.2.1 Säädettävä ajoitus (A). 

Luottohakemukselle on määritetty viidentoista (15) minuutin maksimiaika, jonka jälkeen asiakkaan on kirjauduttava luottohakemukselle uudelleen / aloitettava luottohakemuksen täyttö alusta. 

Ymmärrettävä 
3.1.1 Sivun kieli (A), Jokaisen verkkosivun oletusarvoinen luonnollinen kieli voidaan selvittää ohjelmallisesti. 

Palvelun oletuskieli on Suomi, mutta luonnollista kieltä ei voida selvittää ohjelmallisesti. 

3.1.2 Osien kieli (AA), Sisällön jokaisen tekstikatkelman tai ilmaisun luonnollinen kieli voidaan selvittää ohjelmallisesti. 

Palvelun oletuskieli on Suomi, mutta luonnollista kieltä ei voida selvittää ohjelmallisesti. 

Saavutettavuuspalaute 

Kohtasitko saavutettavuuspuutteita digitaalisissa palveluissamme? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta. Valvontaviranomainen Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään. 

Valvontaviranomaisen yhteystiedot 

Etelä-Suomen aluehallintovirasto 

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö 

Puhelinnumero, vaihde 0295 016 000

saavutettavuus@avi.fi 

www.saavutettavuusvaatimukset.fi Avautuu uuteen ikkunaan