Pohditko, miten voit muuttaa luottosi lyhennyksiä tai pitää lyhennysvapaan kuukauden

Apua saat asiakaspalvelustamme ja monia luottoon liittyviä asioita voit hoitaa myös itse eri itsepalvelukanavissamme. Katso löytyisikö vastaus pohtimaasi asiaan täältä.

Missä kanavassa voin hoitaa asioitani?

Olemme koonneet kattavan listan kanavista ja toiminnoista joissa voit hoitaa luottojesi asioita niin Nordean kuin muunkin pankin asiakkaana. Katso mikä on sinun kanavasi ja onko asia hoidettavissa itsepalveluissamme.

Tutustu itsepalvelukanaviinAvautuu uuteen ikkunaan

Tutustu laskuusi

 

Oletko epävarma mitä tietoja laskulta löytyy. Mikä on vähimmäiskuukausierä, mitä sinun tulee maksaa kuukaudessa tai mikä on summa,  jos haluat maksaa kaiken kerralla pois? Mitä muita tietoja laskulla on?  Tutustu Finnair Plus Mastercard, Stockmann Mastercard, Tuohi Mastercard,  Joustorahoitus ja Nettiluotto-asiakkaana laskuusi.

Tutustu laskumalliin  (pdf, 555 KB)Avautuu uuteen ikkunaan

Joustoa henkilöasiakkaan osamaksurahoitukseen

Jos tarvitset joustoa auton osamaksun erien maksuun, voit vaihtaa eräpäivää tai tarvittaessa pyytää lyhennysvapaata erien maksuun.

Lue lisääAvautuu uuteen ikkunaan

Tarkista luotolla olevat ostot tai hoida muita luottoon liittyviä asioita itsepalvelussa

OmaLuotto-palvelussa voit muun muassa siirtää rahaa tilillesi, vaihtaa eräpäivää, ottaa lyhennysvapaan kuukauden tai muuttaa luoton lyhennyserää. OmaLuotto-palveluun kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla.

Lue lisää OmaLuotto-palvelusta

Haluaisin tietää tarkemmin autoni osamaksurahoituksen tietoja

Osamaksulla ostamasi auton tiedot näet Nordean verkko- ja mobiilipankissa ja  muun pankin asiakkaana Autoluoton tiedot 24/7 -palvelustamme. 

Autoluoton tiedot 24/7- palveluun kirjaudut oman pankkisi tunnuksilla. 

Verkkopankista ja Autoluoton tiedot 24/7-palvelusta näet: 

  • Auton maksusuunnitelman ja -erittelyn
  • Kuukausittaisen maksuerän suuruuden
  • Seuraavan eräpäivän
  • Maksuerän maksutiedot (tilinumero ja viitenumero)
  • Jäljellä olevan velan määrän.

Kirjaudu tästä Autoluoton 24/7-palveluunAvautuu uuteen ikkunaan

Luottokortilla maksamani matkan peruutus

Nordean myöntämän Gold-, Premium-, Platinum- tai Black -luottokorttisi sisältämä peruutusturva antaa sinulle mahdollisuuden peruuttaa matkasi, jos sinä tai lähiomaisesi sairastutte ennen matkaa.

Peruutusturva ei ole voimassa, jos haluat peruuttaa matkasi koronavirukseen liittyvän huolen vuoksi tai jos peruutettuun matkaan liittyy hankittuja palveluja, kuten majoitusta tai auton vuokrausta.

Lue lisää korttien ulkomaanmatkavakuutuksistaAvautuu uuteen ikkunaan

Lue lisää koronaviruksen johdosta tehtävään korttireklamaatioonAvautuu uuteen ikkunaan

Haluaisin pienentää luottorajaani

Luottorajaa voit aina halutessasi pienentää, jos tuntuu että alunperin haettu luotto on liian suuri. Huomoithan kuitenkin, että luoton olemassaolosta ei veloiteta kuluja, ainoastaan käyttämästäsi luoton määrästä. 

Voi pienentää luottorajaa lähettämällä asiakaspalveluumme viestin seuraavin tavoin: 

Haluan peruuttaa tai irtisanoa luottoni

Joskus vaan ei enää ole käyttöä luotolle. Tällöin voit hyvin lopettaa luoton irtisanomalla sen. Muistathan kuitenkin, että kerran myönnetty luotto käyttämättömänä ei maksa sinulle mitään. 

Luoton irtisanomisilmoituksen voit lähettää seuraavilla tavoilla:

En pysty maksamaan laskuani

Ei hätää – ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme, niin teemme sinulle uuden maksusuunnitelman. 

Puhelinlinjamme ovat ruuhkautuneet, joten jos laskusi eräpäivä ei ole vielä lähellä, niin ota käyttöön lyhennysvapaa. Lyhennysvapaan otat helposti käyttöön seuraavasti:

Jos kuitenkin luottosi laskun eräpäivä on jo lähellä, ota tällöin meihin yhteyttä ja sovi uudesta maksuaikataulusta esim. Nordean verkko- ja mobiilipankin Ota yhteyttä -toiminnon kautta tai muun pankin asiakkaana Nordean OmaPostinAvautuu uuteen ikkunaan kautta.

Jos asiasi ei ole kiireellinen, pyydämme välttämään viestin lähettämistä Omapostin kautta ja palaamaan asiaan myöhemmin. 

Yhteystietoni ovat muuttuneet

Sinun ei tarvitse olla meihin yhteydessä jos osoitteesi on muuttunut, sillä osoitteenmuutokset saamme suoraan väestötietojärjestelmästä. 

Jos puhelinnumerosi on muuttunut, niin ilmoita meille uusi numerosi seuraavien kanavien kautta:

Jos asiasi ei ole kiireellinen, pyydämme välttämään viestin lähettämistä Omapostin kautta ja palaamaan asiaan myöhemmin.

Lähimaksua käyttämällä ei tarvitse koskea maksupäätteeseen

Kaikissa Mastercard-korteissamme on lähimaksuominaisuus. Lähimaksulla voit maksaa maksupäätteellä aina 50 euroon asti. Käytä korttia lukijan lähellä, jolloin lähimaksu aktivoituu. Näin sinun ei tarvitse näppäillä maksupäätteeseen tunnuslukuasi.