Olen jo asiakas

Mitä minun on hyvä tietää?

Kun luotto on myönnetty ja olet saanut tarvitsemasi auton, palvelumme ovat vasta alkaneet. Elämäntilanteesi voi muuttua, haluat lähteä matkalle, päätät vaihtaa autoa – Nordea Rahoituksen kanssa asiat onnistuvat, sillä olemme valmiita joustamaan tilanteesi mukaan. Lue tästä muutamista yleisimmistä asioista ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää jostain muusta.

”Mitä voin tehdä Autoluoton tiedot 24/7 -palvelussa?”

Voit kirjautua palveluun oman pankkisi verkkopankkitunnuksilla ja näet ajan tasalla olevat tiedot osamaksuluotostasi. Näet palvelun kautta myös jäljellä olevan loppuvelkasi, mikäli haluat vaikka vaihtaa autoa kesken sopimuskauden. Kirjaudu palveluun tästä.Avautuu uuteen ikkunaan

Nordean asiakkaana voit myös verkkopankin asiakaspostin kautta sopia esimerkiksi eräpäivän tai maksuajan muutoksista sekä muista asioista, joita pankkisalaisuuden vuoksi ei voi hoitaa sähköpostitse.

"Miten näen autoluottoni Nordean verkkopankista?"

Jos haluat liittää autoluottosi Nordean verkkopankkiin, jotta pystyt selaamaan luottosi tietoja myös sieltä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät tästäAvautuu uuteen ikkunaan

Voit myös lähettää liittämisestä pyynnön meille Nordean OmapostinAvautuu uuteen ikkunaan kautta.

”Haluan muuttaa kuukausieräni eräpäivää.”

Jos elämäntilanteesi muuttuu, voit esim. muuttaa eräpäivää kätevästi lähettämällä muutospyynnön OmapostinAvautuu uuteen ikkunaan kautta. Ilmoita Omaposti-viestissäsi toivomasi eräpäivän. Muutoksesta ei veloiteta kulua. 

Eräpäivänmuutos astuu voimaan seuraavasta erästä. Sopimuksen tulee olla ajan tasalla ennen muutosta. 

Eräpäivänmuutoksesta voit ilmoittaa myös soittamalla asiakaspalveluummeAvautuu uuteen ikkunaan.

"Tarvitsen lyhennysvapaita kuukausia."

"Mitä lyhennysvapaa tarkoittaa?"

Lyhennysvapaa (maksuohjelmanmuutos) tarkoittaa sitä, että maksat lyhennysvapaan ajalta vain sopimuksen korot ja kulut. Lyhennysvapaa voi pidentää sopimusaikaasi lyhennysvapaiden kuukausien verran.

"Kuinka lyhennysvapaata haetaan?"

Lyhennysvapaata voi hakea joko Omapostin kautta tai soittamalla asiakaspalveluumme.

Jos haet lyhennysvapaata Omapostin kautta, kirjaudu Omapostiin henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksillasi ja lähetä meille viesti, jossa kerrot: 

  • Lyhennysvapaapyynnön syy.
  • Sopimus-/rekisterinumero.
  • Kuinka moneksi kuukaudeksi lyhennysvapaata haetaan.
  • Mistä kuukaudesta/erästä haluat lyhennysvapaan alkavan.
  • Uuden maksusuunnitelman allekirjoitustapa (sähköinen/perinteinen allekirjoitus).

Muutoksesta veloitetaan hinnastonAvautuu uuteen ikkunaan mukainen kulu.

Hyväksytyn luottopäätöksen jälkeen, lähetämme sinulle uuden maksusuunnitelman allekirjoitettavaksi, joka tulee palauttaa Nordea Rahoitukseen. Tämän jälkeen toteutamme muutoksen, jonka jälkeen lyhennysvapaa astuu voimaan.

Voit allekirjoittaa maksuohjelman muutosliitteet sähköisesti Omapostin tai Nordean verkko- tai mobiilipankin kautta. Halutessasi lähetämme muutoslomakkeet sinulle postitse ja voit palauttaa allekirjoitetut lomakkeet palautuskuorella. Muista ilmoittaa Omaposti-viestissäsi, miten haluat allekirjoittaa uuden maksusuunnitelman.

”Haluan maksaa suuremman kuukausierän.”

Voit lyhentää luottoasi kerralla enemmän, jolloin lyhennys pienentää automaattisesti kokonaisvelkaa ja pienentää siten maksettavia kokonaiskorkoja. Se siis ei toimi etukäteismaksuna seuraavan kuun erästä.

Jos haluat, että normaalia suurempi kuukausierä on etukäteismaksu seuraavan kuun erästä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen maksamista, niin voimme tehdä muutoksen vaivatta ilman lisäkuluja. 

”Haluan lähteä autolla ulkomaille.”

Kun lähdet rahoitetulla autolla ulkomaille, tarvitset kirjallisen luvan. Lue täältä, mitä tarvitset luvan saamiseen ja miten haet sitä. Hyvää matkaa!

”Haluan muuttaa auton rekisteröintitietoja.”

Kun esimerkiksi haluat rekisteröidä auton nimiisi tai haluat sen pois liikenteestä, lue täältä, kuinka toimia.

"Haluaisin vaihtaa autoni toiseen tai myydä sen."

Voit toki vaihtaa tai myydä autosi kesken sopimuskauden. Lue lisää täältä, miten toimit helpoimmin eri tilanteissa. Mikäli sinulla on rahoitus edellisessä autossasi, muistathan tarkistaa tiedot loppuvelasta ennen uuden rahoituslaskelman tekoa. 

”Mitä palvelut maksavat?”

Osasta palveluita, kuten maksuohjelman muutos tai haltijan vaihto, veloitamme palveluhinnaston mukaisesti. Katso osamaksun hinnasto täältäAvautuu uuteen ikkunaan ja leasingin täältäAvautuu uuteen ikkunaan.

”Mitä tarkkaan ottaen tapahtuu, kun sopimus päättyy?”
Osamaksu

Kun osamaksuvelka on maksettu, saat luovutusilmoituksen OmapostiinAvautuu uuteen ikkunaan. Sitten voit rekisteröidä auton omiin nimiisi. Lue lisää täältä.

Jos haluat myydä autosi kolmannelle osapuolelle, kaikkien osamaksujen suorittamisen jälkeen toimitamme varmenteen erikseen sovittaessa uudelle omistajalle. Kun auto rekisteröidään suoraan uudelle omistajalle, tarvitsemme kopion luovutus- tai kauppakirjasta Nordea Omapostin kautta. Yhteystietomme löydät sivun alalaidasta tai täältä.Avautuu uuteen ikkunaan

Traficomin luovutuskirjaan tai kauppasopimukseen tarvitset tarkat tiedot autosta, myyjästä (osamaksuvelallisesta) ja ostajasta sekä osamaksuvelallisen ja ostajan allekirjoitukset ja nimenselvennykset. Lue lisää Traficomin sivuiltaAvautuu uuteen ikkunaan.

FiksuDiili 

FiksuDiili-sopimuksen päättyessä voit palauttaa auton, tehdä uuden sopimuksen tai jatkaa sopimusta. Lue lisää täältä. 

”Miten tavoitan asiakaspalvelunne?”

Jos sinulla on kysyttävää, asiakaspalvelumme auttaa henkilökohtaisesti parhaiten Nordean verkkopankin asiakaspostin tai Omapostin kautta ja puhelimitse. Asiakaspalvelumme yhteystiedot löydät tästäAvautuu uuteen ikkunaan.