Nordea Rahoitus Suomi Oy:n saavutettavuus digitaalisissa palveluissa

On tärkeää että digitaaliset palvelumme ovat kaikkien saavutettavissa.

Yleistä tietoa Nordea Rahoitus Suomi Oy:n digitaalisten palveluiden saavutettavuudesta

Olemme koonneet tällä sivustolle yleistä tietoa Nordea Rahoitus Suomi Oy:n (jäljempänä Nordea Rahoitus) digitaalisten palveluiden saavutettavuudesta. Kehitämme Nordea Rahoituksessa digitaalisia palveluitamme, jotta ne olisivat kaikkien asiakkaidemme saavutettavissa. Teemme jatkuvasti kehitystyötä korjataksemme tiedossamme olevat saavutettavuuspuutteet. Tavoitteemme on, että kaikki palvelumme ovat saavutettavissa yhdenvertaisesti huolimatta asiakkaidemme käytössä olevasta laitteesta, erityistarpeista tai tilanteesta. 

Digitaalisten palveluidemme saavutettavuutta ovat arvioineet ulkopuoliset asiantuntijatahot ja myös Nordean sisällä on tehty itsearviointia. Nordea Rahoitus noudattaa WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) 2.1 -ohjeistuksen A- ja AA-tason kriteerejä. 

Nordea Rahoituksen digitaalisten palveluiden saavutettavuusselosteet ovat listattuna alla . Selosteet sisältävät yksityiskohtaista tietoa kunkin palvelun saavutettavuudesta. Saavutettavuusselosteessa kerrotaan täyttääkö digitaalinen palvelumme vaadittavat edellytykset ja miten mahdollisia puutteita korjataan. Päivitämme saavutettavuusselosteita sitä mukaan kun kehitämme saavutettavuuspuutteita palveluistamme. Mikäli huomaat Nordean palveluissa saavutettavuuspuutteita, joita ei ole jo mainittu saavutettavuusselosteissa, annathan meille palautetta. Palautelomake yksittäisen palvelun tai sivuston osalta löytyy kyseisen palvelun tai kanavan saavutettavuusselosteesta. 

Julkaisemme syksyn 2020 aikana saavutettavuusselosteita palveluistamme siten, että 1.1.2021 meillä on sivustolla saavutettavuusselosteet, jotka kattavat Nordean verkkosivut ja kanavat. Julkaisemme tällä sivustolla myös mobiilipalveluidemme saatavuusselosteet 23.6.2021 mennessä.

Saavutettavuusselosteet yksittäisille kanaville:

  • Nordea Rahoituksen verkkosivut (kolme kieltä)
  • OmaLuotto-palvelu (kolme kieltä)
  • Korttien verkkohakemukset (Tuohi MC, Finnair Plus luottohakemus ja korotushakemus, Stockmann MC) (Finnair Plus MC kolme kieltä, Stockmann MC, 
  • Divido käyttäjän palvelu Joustorahoitus
  • Autoluoton tiedot 24/7 -palvelu
  • FOL-Autoluotto palvelu
  • Receivables palvelu

Saavutettavuuspalaute

Kohtasitko puutteita digitaalisten palveluidemme saavutettavuudessa? Jos et löytänyt vastausta kohtaamaasi ongelmaan saavutettavuusselosteista, annathan meille palautetta.  

Anna palautetta saavutettavuudesta

Valvontaviranomainen

Mikäli huomaat sivuilla saavutettavuuspuutteita, otathan ensin yhteyttä meihin palveluntarjoajana. Vastaamme palautteisiin 14 päivän kuluessa, jos olet jättänyt yhteystietosi lomakkeella. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta 14 päivän kuluessa, voit olla yhteydessä valvovaan viranomaiseen eli Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston verkkosivuilla on kerrottu kuinka huomautuksen voi tehdä ja miten se käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot 

Etelä-Suomen aluehallintovirasto 

Saavutettavuuden valvonnan yksikkö  

saavutettavuus@avi.fi 

Puhelinnumero vaihde 0295 016 000

www.saavutettavuusvaatimukset.fi