Postin lakko aiheuttaa viiveitä paperilaskutukseen

Palvelua postilakosta huolimatta

Apuja ja neuvoja postin lakkoon liittyen

"Mistä pääsen tarkistamaan laskuni tiedot?"

Kortti- ja kulutusluottoasiakkaana (TUOHI Mastercard, Finnair Plus Mastercard, Stockmann Mastercard, Joustorahoitus, Nettiluotto) voit tarkistaa laskutustiedot (saajan tilinumeron ja viitenumeron) edelliseltä laskulta. Kaikki laskuun liittyvät tiedot pystyt myös tarkistamaan ePalvelustaAvautuu uuteen ikkunaan, kun otat tapahtumakyselyn käyttöön. Erääntyvän lyhennyksen määrän voit tarvittaessa tarkistaa soittamalla asiakaspalveluumme.

Nordea Osamaksu -asiakkaana voit tarkistaa osamaksusopimuksen laskutustiedot ja loppuvelan Luoton tiedot 24 h -verkkopalvelusta. Kirjaudu verkkopalveluun tästäAvautuu uuteen ikkunaan. Nordean asiakkaana voit tarkistaa luottosi tiedot myös Nordean verkko- ja mobiilipankista. Ohjeet tästäAvautuu uuteen ikkunaan.

Muiden tuotteiden osalta voit käyttää edellisen laskun viite- ja tilinumeroa laskun maksamiseen. Jos haluat tarkistaa muita laskun tai tilintietoja, voit soittaa asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelun puhelinnumerot löydät tästäAvautuu uuteen ikkunaan.

"Mistä voin tarkistaa luottoni käyttövaran?"

Kortti- ja kulutusluottoasiakkaana voi tarkistaa luottosi käyttövaran ja loppuvelan määrän ePalvelustaAvautuu uuteen ikkunaan. Nordea Pankin asiakkaana voit tarkistaa sen myös Nordean verkkopankista tai mobiilipankista. 

"Mistä voin tarkistaa osamaksusopimukseni loppuvelan?"
Loppuvelan määrän ja muut sopimuksesi tiedot voit tarkistaa kätevästi Luoton tiedot 24 h -verkkopalvelustaAvautuu uuteen ikkunaan. Yritysasiakkaana voit kysyä luoton tiedot asiakaspalvelustammeAvautuu uuteen ikkunaan.
"Miten saan käyttööni e-laskun?"

Kuluttaja-asiakkaana siirryt paperilaskusta e-laskuunAvautuu uuteen ikkunaan helposti oman verkkopankkisi kautta, jolloin saat jatkossa laskun suoraan käyttämäsi pankin verkkopankkiin. E-laskusopimusta tehdessäsi hae laskuttajan tiedot käyttäen hakutekijänä ”Nordea Rahoitus Suomi”, jolloin saat listauksen tarjoamistamme eri laskutusaiheista.

Valitse listalta oikea laskutusaihe ja anna tämän jälkeen pyydettäessä luottosi viitenumero yksilöintitiedoksi. Luoton viitenumero säilyy samana, jolloin voit tarkistaa sen miltä tahansa aikaisemmalta laskulta. Laskutustapa muuttuu seuraavan laskutuksen yhteydessä, jolloin on mahdollista, että saat vielä yhden paperilaskun.

Yritysasiakkaana voit tilata verkkolaskun käyttöösi sähköpostitse. Tilaa verkkolasku osoitteesta verkkolasku.rahoitus@nordea.com. Ilmoita sähköpostissa yrityksen nimi, verkkolaskuosoite ja operaattoritunnus.

"Uusi Mastercard-korttini ei ole saapunut postissa, mitä teen?"

Korttien toimitukset postin kautta keskeytyvät lakon aikana. Voit lisätä kortin Apple Payhin, kun kortti näkyy Nordea Mobiilissa tai Nordea WalletissaAvautuu uuteen ikkunaan, jolloin voit maksaa ostoksesi älypuhelimen lähimaksulla.

"Tarvitsen uuden Mastercard-kortin pikaisesti, mitä teen?"

Jos olet tilaamassa uutta korttia, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ma–pe klo 8.30–16.30 puh. 0200 86210 (pvm/mpm) . Kortti tilataan pikatilauksena Matkahuoltoon, josta se tulee noutaa. Tilauksesta veloitetaan normaali pikatilauskulu 10 euroa.

"En muista PIN-lukuani, mitä teen?"

Jos olet Nordean verkkopankkiasiakas, voit "kurkistaa" PIN-luvun verkkopankista.

Muun pankin asiakkaana, voit tilata uuden PIN-luvun ePalvelusta tai OmaPostillaAvautuu uuteen ikkunaan.

PIN-luvun tilauksesta veloitetaan Nordean voimassa olevan hinnaston mukainen kulu.