Olen jo asiakas

Auton-omistaminen-700x250

"Mitä on hyvä tietää?"

Kun luotto on myönnetty ja olet saanut tarvitsemasi auton, palvelumme ovat vasta alkaneet. Elämäntilanteesi voi muuttua, haluat lähteä matkalle, päätät vaihtaa autoa – Nordea Rahoituksen kanssa asiat onnistuvat, sillä olemme valmiita joustamaan tilanteesi mukaan. Lue tästä muutamista yleisimmistä asioista ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme, jos on kysyttävää jostain muusta. 

”Mitä voi tehdä Luoton tiedot 24/7 -palvelussa?”

Voit kirjautua palveluun minkä tahansa pankin verkkopankkitunnuksilla ja näet ajan tasalla olevat tiedot autoluotostasi. Näet palvelun kautta myös jäljellä olevan loppuvelkasi, mikäli haluat vaikka vaihtaa autoa kesken sopimuskauden. Kirjaudu palveluun tästä.Avautuu uuteen ikkunaan

Nordean asiakkaana voit myös verkkopankin asiakaspostin kautta sopia esimerkiksi eräpäivän tai maksuajan muutoksista sekä muista asioista, joita pankkisalaisuuden vuoksi ei voi hoitaa sähköpostitse.

"Miten näen autoluottoni Nordean verkkopankista?"

Autoluotto tulee liittää ensin Nordean verkkopankissa. Kirjauduttuasi sisään pankkitunnuksilla, valitse ylävalikosta "Muokkaa verkkopankkia".

Valitse sitten vasemmalta "Tilien ja lainojen liittäminen". Klikkaa "Laina-asetukset", jolloin kaikki lainat tulevat esille. Valitse vielä lopuksi Autoluotto. 

”Haluan muuttaa kuukausierän eräpäivää ja maksuaikaa.”

Jos elämäntilanteesi muuttuu, voit esim. muuttaa eräpäivää ja maksuaikaa tai tehdä muita muutoksia soittamalla asiakaspalveluumme. Nordean asiakkaana voit myös lähettää viestin verkkopankin asiakaspostin kautta. Pankkisalaisuuden vuoksi emme voi sopia luottoon liittyvistä asioista sähköpostilla.

”Haluan maksaa suuremman kuukausierän.”

Voit lyhentää luottoasi kerralla enemmän, jolloin lyhennys pienentää automaattisesti kokonaisvelkaa ja pienentää siten maksettavia kokonaiskorkoja. Se siis ei toimi etukäteismaksuna seuraavan kuun erästä.

Jos haluat, että normaalia suurempi kuukausierä on etukäteismaksu seuraavan kuun erästä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ennen maksamista, niin voimme tehdä muutoksen vaivatta ilman lisäkuluja. 

”Haluan lähteä autolla ulkomaille.”

Kun lähdet rahoitetulla autolla ulkomaille, tarvitset kirjallisen luvan. Lue täältä, mitä tarvitset luvan saamiseen ja miten haet sitä. Hyvää matkaa!

”Haluan muuttaa auton rekisteröintitietoja.”

Kun esimerkiksi haluat rekisteröidä auton nimiisi tai haluat sen pois liikenteestä, lue täältä, kuinka toimia.

"Haluaisin vaihtaa autoni toiseen tai myydä sen."

Voit toki vaihtaa tai myydä autosi kesken sopimuskauden. Lue lisää täältä miten toimit helpoimmin eri tilanteissa. Mikäli sinulla on rahoitus edellisessä autossasi, muistathan tarkistaa tiedot loppuvelasta ennen uuden rahoituslaskelman tekoa. 

”Mitä palvelut maksavat?”

Osasta palveluita, kuten maksuohjelman muutos tai haltijan vaihto, veloitamme hinnaston mukaisesti. Katso osamaksun hinnastomme täältä.Avautuu uuteen ikkunaan Leasingin hinnaston näet täältä.Avautuu uuteen ikkunaan

”Mitä tarkkaan ottaen tapahtuu, kun sopimus päättyy?”

Osamaksu

Kun osamaksuvelka on maksettu, toimitamme sinulle postitse varmenteen rekisteröintiä varten. Sitten voit rekisteröidä auton omiin nimiin. Lue lisää täältä.

Jos haluat myydä autosi kolmannelle osapuolelle, kaikkien osamaksujen suorittamisen jälkeen toimitamme varmenteen erikseen sovittaessa uudelle omistajalle. Kun auto rekisteröidään suoraan uudelle omistajalle, tarvitsemme kopion luovutus- tai kauppakirjasta joko postitse tai faksilla. Yhteystietomme löydät sivun alalaidasta tai täältä.Avautuu uuteen ikkunaan

Trafin Luovutuskirjaan tai kauppasopimukseen tarvitset tarkat tiedot autosta, myyjästä (osamaksuvelallisesta) ja ostajasta sekä osamaksuvelallisen ja ostajan allekirjoitukset ja nimenselvennykset. Lue lisää Trafin sivuiltaAvautuu uuteen ikkunaan.

FiksuDiili 

FiksuDiili-sopimuksen päättyessä voit palauttaa auton, tehdä uuden sopimuksen uudesta autosta tai lunastaa auton omaksesi jäännöserän maksamalla. Lue lisää täältä. 

”Miten tavoitan asiakaspalvelunne?”

Jos sinulla on kysyttävää, asiakaspalvelumme auttaa henkilökohtaisesti parhaiten Nordean verkkopankin asiakaspostin kautta tai puhelimitse. 

Puh. 0200 86213 (pvm/mpm) ma-pe 8.30–16.30
asiakaspalvelu.osamaksu@nordea.com

Muut yhteystietomme löydät täältä.

Katso lisää kysymyksiä ja vastauksia täältä