Turvallinen verkkomaksaminen

Turvallisesti verkossa

Verkkomaksamisen yleistyessä haluamme varmistaa, että voit maksaa kortillasi turvallisesti verkossa. Verkko-ostokset onnistuvat Mastercard-kortilla kun sallit korttisi verkkokäytön.

Maksa turvallisesti verkossa Mastercard Secure Code Verkkokäytön salliminen Korttioston vahvistaminen Usein kysyttyä Maksa turvallisesti verkossa

Verkkomaksamisen yleistyttyä haluamme varmistaa, että voit maksaa kortillasi turvallisesti Internetissä. Verkko-ostokset onnistuvat Mastercard-kortilla kun sallit korttisi Internet-käytön. 

Verkkomaksamisen turvallisuutta lisäävässä palvelussa verkko-ostoksesi vahvistetaan joko matkapuhelimeesi toimitettavalla kertakäyttöisellä salasanalla tai Nordean pankkitunnuksilla.

Kertakäyttöisen salasanan käyttäminen oston vahvistamiseen koskee asiakkaita, joilla on käytössään Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard, TUOHI Mastercard tai Liiga Mastercard, ja joilla ei ole Nordean verkkopankkitunnuksia. 

Mastercard Secure Code

Mastercard SecureCode on Internet-maksamisen turvallisuutta parantava palvelu. Tunnistat palveluun liittyneen kauppiaan verkkokaupan sivulta löytyvästä Mastercard SecureCode -tunnuksesta.

Palvelun ansiosta voit tehdä ostoksia Mastercard -kortillasi turvallisesti kaikissa suomalaisissa ja ulkomaisissa verkkokaupoissa, joiden sivuilla on Mastercard SecureCode -tunnus. Ostohetkellä maksutapahtuman molempien osapuolten, sekä ostajan että kauppiaan, tiedot vahvistetaan. 

Verkkokäytön salliminen

Näin sallit korttisi Internet-käytön.

Muun pankin asiakas:

  1. Kirjaudu ePalveluun.
  2. Valitse Kortit-välilehdeltä vasemmasta valikosta: Maarajaus ja Internet-käyttö.
  3. Klikkaa Muokkaa käyttöalueita -painiketta (oikeassa alakulmassa).
  4. Valitse haluamasi kortin kohdalta Internet-käyttö sallittu ja tallenna.

Nordean asiakas:

  1. Kirjaudu verkkopankkiin.
  2. Muokkaa kortin asetuksia Verkkopankissa kohdassa Kortit/Maarajaus ja Internet-käyttö tai Mobiilipankki-sovelluksessa kortin asetuksissa.

Halutessasi voit sallia Internet-käytön myös soittamalla Nordean asiakkaaana Nordea Asiakaspalveluun puh. 0200 3000Avautuu uuteen ikkunaan (pvm/mpm) ma–su 24 h tai muun pankin asiakkaana Nordea Rahoituksen asiakaspalveluun puh. 0200 86210 (pvm/mpm) ma–pe klo 8–18.

Korttioston vahvistaminen

Asioidessasi verkkokaupassa, joka on liittynyt Mastercard SecureCode -palveluun, ostoksesi vahvistetaan vielä ennen maksamista matkapuhelimeesi tekstiviestillä toimitettavalla kertakäyttöisellä salasanalla tai Nordean pankkitunnuksilla.  Kertakäyttöinen salasana toimii vahvistuksena niille asiakkaille, joilla ei ole käytössään Nordean pankkitunnuksia. 

Nordean verkkopankkiasiakkaana vahvistat verkko-ostokset Nordean pankkitunnuksilla.

Korttioston vahvistaminen kertakäyttöisellä salasanalla

Ensimmäisellä käyttökerralla verkko-oston vahvistamisen yhteydessä sinun tulee hyväksyä kertakäyttöisen salasanan toimittaminen tekstiviestipalveluna. Jatkossa saat salasanan matkapuhelimeesi automaattisesti.

Vahvista ostoksesi  verkkokaupan tunnistautumissivulla kertakäyttöisellä tekstiviestinä toimitetulla salasanalla.

Tunnistautumissivulla näytetään osa matkapuhelinnumerostasi, johon salasana on lähetetty. Mikäli numero on väärin tai tekstiviesti ei koskaan saavu perille, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Usein kysyttyä

Millä korteilla palvelu on käytössä?

Palvelu on käytössä Finnair Plus, Stockmann, Tuohi ja Liiga Mastercard -korteilla. (Yrityskortit: First Card, Nordea Business Mastercard).

Kuinka paljon palvelun käyttö maksaa?

Palvelun käyttö on maksutonta.

Milloin kertakäyttöistä salasanaa käytetään oston vahvistamisessa?

Verkko-osto vahvistetaan kertakäyttöisellä salasanalla silloin, kun kauppias on liittynyt Mastercard SecureCode -palveluun ja sinulla ei ole käytössä Nordean pankkitunnuksia. 

Kuinka toimin, kun matkapuhelimeen ei ole tullut  salasanaa?

Ostoksen yhteydessä verkkokaupan varmennussivulla näytetään kentässä ”Matkapuhelimeen” numero (osittain peitettynä), johon kertakäyttöinen salasana on lähetetty. Tarkista, onko numero oikea. Numeroa ei voi päivittää ostoksen yhteydessä. Voit päivittää numeron olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Voiko salasanan vastaanottaa ulkomaiseen puhelinnumeroon? 

Kertakäyttöinen salasana on mahdollista lähettää ainoastaan kotimaiseen matkapuhelinnumeroon. Jos käytössäsi ei ole kotimaista matkapuhelinnumeroa, on sinulle vaihtoehtoisesti tilattava joko kiinteä salasana tai Nordean pankkitunnukset. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme. 

Voinko vastaanottaa tekstiviestin prepaid-liittymän numeroon?

Kyllä edellyttäen, että numero on ilmoitettu Nordea Rahoitukseen.

Tuleeko salasana perille suomalaiseen numeroon ulkomailla oltaessa? 

Kyllä.

Estääkö tekstiviestiesti salasanan saapumisen?

Tekstiviestiestoja on mahdollista asettaa omaan numeroon useassa kanavassa. Nordealle asetetulla tekstiviestiestolla ei ole vaikutusta viestien lähettämiseen.

Koskeeko palvelu minua, jos käytössäni on kiinteä salasana?

Ei koske, voit kuitenkin ottaa kertakäyttöisen salasanan käyttöösi asioimalla konttorissa tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. 

Miten toimin, jos ostosta vahvistaessani tekstiviestipalvelu lukkiutuu? 

Viiden virheellisen yrityskerran jälkeen tekstiviestipalvelu lukkiutuu. Ole  tällöin yhteydessä asiakaspalveluumme.