ePalvelu

Käytössäsi 24/7

ePalvelu on sähköinen asiointikanava sinulle Nordea Rahoituksen korttiluottoasiakas, jolla on käytössäsi jonkin muun pankin kuin Nordean pankkitunnukset. Näin voit hoitaa korttiluottoosi liittyviä asioita kätevästi netissä. Jos sinulla on Nordean pankkitunnukset, löydät vastaavat palvelut Nordean verkkopankista.

ePalvelu Näin otat ePalvelun käyttöön Ominaisuudet Usein kysyttyä Hinnat ePalvelu

ePalvelu on tehty helpottamaan sinun arkeasi. Sen avulla hoidat korttiluottoosi liittyviä asioita juuri silloin, kun sinulle parhaiten sopii. ePalvelu on käytössäsi  turvallisessa ja suojatussa verkkoyhteydessä 24/7. ePalvelussa voit mm.:

  • Tarkastella korttiluotollasi olevia tapahtumia
  • Siirtää rahaa korttiluotolta pankkitilillesi
  • Lähettää viestiä asiakaspalveluumme
  • Ottaa käyttöösi tai muuttaa lyhennysvapaita kuukausia
  • Muuttaa korttisi asetuksia, esim. eräpäivää, turvarajoja, internetkäyttöä
  • Tilata uuden PIN-tunnusluvun kadonneen tilalle. 
Näin otat ePalvelun käyttöön

Aloita ePalvelun käyttö tekemällä ePalvelu-sopimus. ePalvelu-sopimuksen teet ePalvelussa ja sen tekemiseen menee vain hetki. ePalvelun käyttöönotto on maksutonta, osasta palvelun toiminnoista veloitamme hinnaston mukaisen palvelumaksun. 

Toimi näin: 

  1. Klikkaa yllä olevaa oranssia painiketta "Kirjaudu tästä ePalveluun". 
  2. Tunnistaudu oman pankkisi pankkitunnuksilla.
  3. Täytä yleisimmin käyttämäsi pankkitilin numero, jotta voit jatkossa mm. siirtää rahaa korttiluotolta omalle pankkitilillesi.
  4. Hyväksy palvelun käyttöehdot.
  5. ePalvelu on käytössäsi saman tien.

ePalvelun esite (pdf, 964 KB)Avautuu uuteen ikkunaan suomeksi 

ePalvelun esite (pdf, 964 KB)Avautuu uuteen ikkunaan ruotsiksi

Ominaisuudet

ePalvelussa olevat toiminnot näet kätevästi alla olevista valikoista

Tapahtumakyselyn ja rahansiirron käyttöönotto 
  • Valitse ePalvelussa Muokkaa palvelua -välilehti
  • Valitse Korttiluoton lisäpalvelut, joita ovat esimerkiksi: 
    • Tapahtumakysely, jossa voit seurata korttiluottosi tilitapahtumia.
    • Oma siirto -toiminto, jolla siirrät rahaa luottotililtä pankkitilillesi.
  • Rastita haluamasi korttiluoton kohdalta haluamasi toiminnot. 

Tapahtumakysely 

Tapahtumakyselyssä näet korttiluottosi saldon ja tilitapahtumat.  Korttiluotolla tehtyjen nosto-, osto- ja maksutapahtumien lisäksi näet myös seuraavat tiedot:

  • luoton limiitin
  • käytettävissä olevan luoton määrän eli käyttövaran
  • maksamatta olevan luoton määrän
  • lyhennysprosentin
  • seuraavan laskun summan ja eräpäivän
  • edellisen laskun summan ja eräpäivän
  • viitekoron, johon luotto on sidottu
  • kokonaiskoron laskutuskaudella

Tapahtumakyselyssä näet kuluvan sekä edellisen laskutuskauden tapahtumat. Palvelu on maksullinen normaalihinnoittelun mukaisesti.

Rahansiirto 

Oma siirto -toiminnon avulla voit siirtää korttiluotolta rahaa ePalveluun liitetylle pankkitilille. Siirretty summa on käytettävissä Nordean tilillä saman tien ja muun pankin tilillä viimeistään kahden päivän kuluttua. Rahansiirto on maksullinen normaalihinnoittelun mukaisesti.

Mikäli haluat käyttää korttiasi internetissä, tulee sinun sallia korttisi internet-käyttö. Internet-käytön teet ePalvelussa kohdassa Kortit > Maarajaus ja Internet-käyttö. 

Turvallista maksutapaa käyttävän verkkokaupan tunnistat MasterCard SecureCode -tunnuksesta. Mastercard SecureCode -palvelua käyttävät verkkokaupat vahvistavat ostoksesi pankkitunnuksillasi tai kertakäyttöisellä matkapuhelimeen toimitettavalla  salasanalla. 

Verkko-ostamista varten sinun tulee ensin sallia kortin verkkokäyttö ja jatkossa verkko-ostoksesi vahvistetaan matkapuhelimeesi toimitettavalla kertakäyttöisellä salasanalla. Kertakäyttöisestä salasanasta näet lisätietoa kohdassa Turvallinen verkkomaksaminen.

ePalvelun Posti on tarkoitettu sinun ja Nordea Rahoituksen väliseen turvalliseen viestintään. Kiireellisissä tapauksissa soita Nordea Rahoituksen Asiakaspalveluun.

Lähettääksesi viestin ePalvelun kautta Nordea Rahoitukseen valitse alasvetovalikosta ensin aihe: Lähetä viesti asiakaspalveluun tai Lähetä palaute/kehitysehdotus. Viestiä ei voi lähettää ilman aihevalintaa. Kirjoita kirjoituskenttään viesti, jonka maksimipituus on 3 000 merkkiä. Lähteä  viesti. 

Viestin käsittely nopeutuu, kun  annat kysymykseesi liittyviä taustatietoja. ePalvelun  Postissa on turvallisuussyistä 30 minuutin aikakatkaisin. 

Turvarajat

Turvarajoila tarkoitetaan pääsääntöisesti vuorokausikohtaisia käteisnosto- ja maksurajoja automaattikäyttöä varten. Turvarajat kannattaa asettaa normaalin päivittäisen käyttösi mukaisiksi, sillä niitä on mahdollista muuttaa tarpeen vaatiessa. Vinkki: turvarajat kannattaa tarkistaa ja tarvittaessa muuttaa esimerkiksi ennen ulkomaanmatkalle lähtöä.

Käteisnostoraja valitaan väliltä 0–1 680 euroa/vrk. Käteisnostorajaan lasketaan automaateilla pankkitililtä veloitetut käteisnostot Suomessa. Tämän lisäksi on huomioitava että, Mastercard -korttien käteisnostorajaan lasketaan luottotililtä tehdyt kotimaiset ja ulkomaiset nostot.

Maksuraja valitaan väliltä 0–16 820 euroa/vrk. Maksurajaan lasketaan Nordean maksuautomaateilla Suomessa maksetut heti veloitettavat maksut. 

Rinnakkaiskortin käyttöraja 

Mastercard-rinnakkaiskortille on mahdollista asettaa käyttöraja. Käyttöraja on tietty euromääräinen raja, jonka puitteissa korttia voi käyttää yhden laskutuskauden aikana. Käyttörajallinen rinnakkaiskortti on pääkortinhaltijan kannalta turvallisempi vaihtoehto, koska tällöin kortin koko luottolimiitti ei ole rinnakkaiskortin haltijan käytössä.

Mastercard-rinnakkaiskortin käyttörajan voi asettaa, muuttaa tai poistaa käytöstä ePalvelussa sekä Nordean konttorissa. Kun käyttöraja asetetaan olemassa olevalle MasterCard-rinnakkaiskortille, tilataan rinnakkaiskortin haltijalle uusi kortti ja tunnusluku. Kortin uusimisesta veloitetaan hinnaston mukainen palkkio,  käyttörajan muutokset ovat ilmaisia.

Voit valita luoton lyhennysprosentin väliltä 3–100 %. Muistathan, että sinun on aina maksettava vähintään valitsemasi lyhennysprosentin mukainen minimierä, mutta voit halutessasi maksaa enemmän ilman erikseen sopimista. Joustavinta on valita pieni lyhennysprosentti ja päättää laskun saatuasi, minkä suuruinen maksu sopii sen hetkiseen tilanteeseesi. Voit maksaa laskuun merkityn minimierän, koko velkasaldon tai jotain näiden väliltä.

Voit muuttaa lyhennysprosenttia ePalvelussa kohdassa Kortit > Luottomuutokset > Muut luottomuutokset. Vahvistamasi muutokset välittyvät Nordea Rahoitukseen. Muutokset ovat voimassa aikaisintaan seuraavasta laskusta alkaen. Uudet tiedot näkyvät Korttitapahtumat ja kortin tiedot -sivuilla viimeistään seuraavana päivänä.

  • Kuukausierä, MasterCard: Kuukausierä lasketaan joka kuukausi laskutushetken pääomasaldosta. 
  • Kuukausierä, Käyttöluotto: Kuukausierä lasketaan suurimmasta käytetystä luoton määrästä. 

Lyhennysprosentin muuttamisesta veloitetaan normaalihinnoittelun mukainen kulu (maksuohjelman muutos). 

Voit halutessasi valita kalenterivuoden aikana kaksi lyhennysvapaata kuukautta, jolloin sinun ei tarvitse lyhentää luottoasi. 

  • Valitsemasi kuukaudet eivät voi olla peräkkäisiä. 
  • Lyhennysvapaan kuukauden korko ja mahdollinen tilinhoitomaksu veloitetaan seuraavan kuukauden laskun yhteydessä. 
  • Lyhennysvapaan kuukauden voit ottaa käyttöön päivää ennen eräpäivää tai suoraveloitusta käyttäessäsi kuusi pankkipäivää ennen eräpäivää. 
  • Lyhennysvapaa kuukausi toteutuu, kun sinulla ei ole erääntyneitä laskuja. 

Voit tarvittaessa muuttaa eräpäivän itsellesi paremmin sopivaksi. Muutoksen teet ePalvelussa kohdassa Kortit > Luottomuutokset > Muut luottomuutokset. Huomioithan että mikäli tekemäsi eräpäivän muutos osuu lähelle laskusi lähetyspäivää, saatat saada vielä yhden laskun vanhalla eräpäivällä.

Ennen eräpäivän muutosta tehdyt korottomat ostot tulevat korollisiksi vanhan eräpäivän jälkeisestä päivästä alkaen.  

PIN-tunnuslukua tarvitset asioidessasi nostoautomaateilla ja maksaessasi ostoksia kauppojen maksupäätteillä. 

PIN-luvun uusinta. Mikäli korttisi PIN-luku on unohtunut tai kadonnut, voit tilata uuden ePalvelussa kohdassa Kortit > Tunnusluvun uusintatilaus. Valitse alasvetovalikosta se kortti, johon haluat uuden PIN-luvun. PIN-luvun tilauksesta veloitetaan normaalihinnoittelun mukainen kulu.

Omavalintainen PIN-luku. Mikäli haluat itse valita PIN-luvun korttiisi, ensimmäisellä kerralla korttisi uusiutuu automaattisesti, jotta voit käyttää omavalintaista PIN-lukuasi. Kortin uusinnasta veloitetaan normaalihinnoittelun mukainen kulu. Omavalintaisen PIN-luvun tilaus tehdään kohdassa Kortit > Kortin muokkaus ja uusinta.

Toimitus postitse. Tunnusluvun toimitusaika on noin viikko ja saat sen postitse Nordea Rahoitukselle ilmoittamaasi osoitteeseen. Tarkista osoitteesi ennen tilauksen hyväksymistä OK-painikkeella. Jos havaitset kortin toimitusosoitteen olevan virheellinen, ilmoita uusi osoitteesi Nordea Rahoitukseen ePalvelun Posti-toiminnolla tai soitamalla Nordea Rahoituksen Asiakaspalveluun. 

Toimitus tekstiviestillä. PIN-luku voidaan myös toimittaa tekstiviestinä matkapuhelimeesi. Lähetä PIN-luvun tilaus ePalvelun Posti -toiminnon kautta viestinä. Kirjoita viestiin seuraavat tiedot; PIN-luvun tilaus ja toimitus tekstiviestillä, mihin korttiin haluat uuden PIN-luvun sekä matkapuhelinnumerosi.

Säilytä PIN-luku aina erillään kortistasi ja vain omassa tiedossasi. 

Voit rajata korttisi käyttöä. Rajaaminen lisää kortin käytön turvallisuutta, koska korttia voi käyttää ainoastaan sallimissasi paikoissa. Rajoitus koskee korttimaksuja ja käteisnostoja automaateilla. Rajoitus ei koske internet-ostoja. Rajoitus voi olla voimassa toistaiseksi tai määräajan. Maarajauksen teet ePalvelussa kohdassa Kortit > Maarajaus ja internet-käyttö. Voit muuttaa asetusta myös soittamalla Nordea Rahoituksen Asiakaspalveluun.

Mikäli käytössäsi on useampi Nordea Rahoituksen myöntämä korttiluotto, voit helpottaa niiden hallinnointia nimeämällä ne haluamallasi tavalla. Tämä tarkoittaa sitä, että voit antaa korteillesi haluamasi nimet ja järjestää ne näkymään haluamassasi järjestyksessä. Voidaksesi nimetä kortteja tulee sinulla olla aktivoituna joko Tapahtumakysely tai Oma siirto -palvelu. Muista tallentaa tekemäsi muutokset.

Usein kysyttyä

1.Kenelle ePalvelu on tarkoitettu?

ePalvelu on tarkoitettu Osuuspankin, Ålandsbankenin, Danske Bankin, Aktian, Säästöpankin, POP Pankin, Handelsbankenin sekä S-pankin verkkopankkiasiakkaille, joilla on käytössään Nordea Rahoituksen korttiluotto.

Tällaisia ovat esimerkiksi TUOHI Mastercard, Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard, Liiga Mastercard ja Käyttöluotto (kortin ja luottotilin on oltava voimassa). 

Mikäli asiakkaalla on Nordean  myöntämä Mastercard-kortti, mutta hänellä ei ole Nordean pankkitunnuksia käytössään, hän voi käyttää ePalvelua. 

Nordean asiakkaalle, jolla on Nordean pankkitunnukset, tarjoamme vastaavat palvelut Nordean verkkopankissa.

2. Maksaako ePalvelun käyttöönotto?

Liittyminen on täysin maksutonta.

3. Mitkä kortit ePalvelussa näkyvät?

TUOHI Mastercard, Stockmann Mastercard, Finnair Plus Mastercard, Liiga Mastercard, Käyttöluotto sekä Nordean Mastercard -kortit.

4. Miten ePalvelu-sopimus tehdään?

Tee ePalvelu-sopimus kirjautuessasi ensimmäistä kertaa ePalveluun, linkin löydät sivun oikeasta ylälaidasta. Sopimuksen tekoa varten tarvitset oman pankkisi pankkitunnukset sekä pankkitilisi numeron. Sopimusta ei voi tehdä muualla kuin ePalvelussa.

5. Voiko ePalvelussa siirtää rahaa muiden pankkien tilille, esim. OP:n tilille?

ePalvelussa voi siirtää rahaa luotolta sille pankkitilille, joka on sopimuksen tekemisen yhteydessä liitetty palveluun. Jotta saat rahansiirto-ominaisuuden käyttöösi, sinun pitää aktivoida kyseinen palvelu kohdassa Korttiluoton lisäpalvelut ja kohta ”Oma siirto”. Rahansiirrosta veloitetaan hinnaston mukainen maksu.

6. Kuinka kauan rahansiirto kestää esimerkiksi OP:n tilille?

Siirto näkyy pankkitilillä kahden pankkipäivän kuluessa.

7. Näkeekö ePalvelussa myös muiden pankkien tiedot tai tapahtumat, esim. OP:n Visan?

Ei näe.

8. Jos on Nordean ja jonkun toisen pankin pankkitunnukset, voiko käyttää ePalvelua?

ePalvelu-sopimuksen voi tehdä muun pankin pankkitunnuksilla.

9. Mitä ePalvelussa voi tehdä?

  • Tapahtumakyselyn avulla voit seurata korttitapahtumia, tarkistaa käyttövaran sekä velkasaldon. 
  • Oma siirto -toiminnon avulla voit siirtää luotolta rahaa missä tahansa pankissa olevalle tilille, joka on määritelty sopimuksen tekemisen yhteydessä. 
  • Voit tehdä muutoksia luoton maksamiseen liittyen, esim.  vaihtaa eräpäivää tai lyhennysprosenttia ja muuttaa, lisätä tai poistaa lyhennysvapaita kuukausia. 
  • Voit muuttaa kortin turvarajoja ja määrittää rinnakkaiskortille käyttörajan .
  • Viestiä Postin kautta sinua askarruttavista asioista Nordea Rahoituksen asiakaspalvelun kanssa. 

10. Mitä tarkoittaa tasaeräosto? 

Tasaeräosto on samansuuruisissa, kiinteissä erissä takaisinmaksettava osto, joka voi olla koroton tai koroton sekä kuluton. 

11. Mitkä toiminnot ovat maksullisia?

  • Lyhennysprosentin muutos Mastercard- ja Käyttöluotto-korteissa 17 €/muutos.
  • Rahansiirto luotolta: 
    • Stockmann ja Finnair Plus Mastercard  2 € + 3 % siirretystä määrästä, koroton seuraavaan laskun eräpäivään saakka. 
  • TUOHI Mastercard ja Käyttöluotto 10 €/siirto, korko veloitetaan luotolta siirtopäivästä lähtien. 

Katso myös hinnasto.

12. Miksi ePalvelu-sopimusta tehtäessä kysytään pankkitilin numero?

ePalveluun tallennettavalla pankkitilin numerolla varmistetaan että asiakas voit hyödyntää kaikkia ePalvelun ominaisuuksia, kuten esimerkiksi rahansiirtoa. Rahansiirto ohjautuu aina sopimuksentekovaiheessa määritetylle pankkitilille.

13. Miten voin vaihtaa ePalveluun ilmoittamani pankkitilin numeron?

Pankkitilin numeron voit vaihtaa vain lopettamalla tämänhetkisen ePalvelu-sopimuksen ja tekemällä uuden sopimuksen, johon liität uuden pankkitilin numeron. Lisäksi sinun tulee aktivoida uudelleen ne palvelun ominaisuudet, joita haluat käyttää.

14.Voiko ePalvelun lopettaa?

Halutessasi voit lopettaa ePalvelun kohdassa Muokkaa palvelua > Lopeta ePalvelu-sopimus. Lopeta sopimus painamalla Hyväksy-painiketta. Mikäli haluat ottaa ePalvelun uudelleen käyttöösi, tulee sinun tehdä uusi ePalvelu-sopimus. ePalvelu ei ole enää käytössäsi kun olet hyväksynyt ePalvelu-sopimuksen lopettamisen.

15. Mitä teen, jos korttini katoaa?

Jos korttisi katoaa, varastetaan, automaatti taltioi kortin tai jos epäilet, että korttisi tiedot ovat joutuneet vääriin käsiin, ilmoita asiasta aina välittömästi pankkien sulkupalveluun: 

Suomessa puh. 020 333 (24 h/vrk) ja ulkomailta puh. +358 20 333 (24 h/vrk).

Kortin katoamisesta voit ilmoittaa puhelimitse myös Nordea Rahoituksen asiakaspalveluun tai Nordean Asiakaspalveluun. 

Tee myös rikosilmoitus poliisille, jos korttisi on varastettu. Katoamisilmoituksen tekeminen on helpointa, kun tiedät korttisi numeron (16 numeron sarja).

16. Miksi minulla ei näy ePalvelussa “Luottomuutokset” -sivua?

Ainoastaan luottotilinhaltijat voivat tehdä luottomuutoksia luottotilinehtojen mukaisesti. Mikäli sinulla on luottotilin käyttöön oikeuttava rinnakkaiskortti, et voi tehdä luottomuutoksia ja tällöin sivu ei näy ePalvelussa.

17. Etkö pääse liittymään ePalveluun?

Kokeile eri selaimilla, suosittelemme Internet Exploreria. Muista aina käyttää uusinta versioita selaimesta. Beta- ja testiversiot eivät välttämättä toimi ePalvelussa. 

Tarkista, että ponnahdusikkunat ovat sallittuna selaimessasi. Jotkut palvelut vaativat ponnahdusikkunoiden sallimisen. Ponnahdusikkunat sallitaan seuraavilla asetuksilla: 

  • Internet Explorer, versiot 8 ja 9 Työkalut -> Internet asetukset -> Tietosuoja-välilehti -> ruksi pois kohdasta ”Ota ponnahdusikkunoiden esto käyttöön”. Jos haluat sallia ponnahdusikkunat vain tietyillä sivustoilla, valitse Asetukset painike, joka avaa ponnahdusikkunoiden eston asetukset -ikkunan. Siellä voit määritellä sivustot, joilla sallit ponnahdusikkunat.
  • Mozilla Firefox, uusin versio Valitse työkaluriviltä Työkalut (Tools) -> Asetukset (Settings). Valitse välilehti Sisältö (Content). Poista valinta "Estä ponnahdusikkunat" (Block pop-up windows) selailun ajaksi. 
  • Safari Avaa "Safari"-valikko ja klikkaa "Preferences./ Asetukset…" Klikkaa Security/Suojaus-välilehteä. Poista Web Content/Verkkosisältö-otsikon alla merkitty "Block pop-up windows/Estä ponnashdusikkunat" -valinta. Sulje ikkuna
  • Google Chrome Jakoavain -> Asetukset -> Tarkat säädöt -> (ylhäältä) Sisältöasetukset -> Valitse kohta Anna kaikkien sivustojen näyttää ponnahdusikkunoita.

Käytätkö F-Securen tietoturvaohjelmistoa?

Tarkista, että suojattu pankkitoiminta palvelu on pois käytöstä, tämä estää pääsyn ePalveluun.

Hinnat
Rahansiirron hinnat
Kortti
Stockmann, Finnair Plus ja Liiga Mastercard -kortit2 € + 3 % siirron määrästä
TUOHI Mastercard -kortti10 €/siirto + korko tapahtumapäivästä lukien
Käyttöluotto-kortti10 €/siirto + korko tapahtumapäivästä lukien
Tapahtumakyselyn hinnat
Kortti    

Stockmann, Finnair Plus ja Liiga Mastercard -kortit

0,75 €/kk
TUOHI Mastercard -kortti0,75 €/kk
Käyttöluotto-kortti0,75 €/kk