Du hittar nyttig information om kreditkort och bilkredit här

På den här sidan har vi sammanställt uppgifter som kan vara till nytta för dig.

Förkommet kort, telefontjänsten stängd, tveksam att köpa med kort på nätet, hur mycket billån har jag ...

På den här sidan hittar du mer information om bland annat de här frågorna. Vår kundtjänst hjälper gärna om du inte hittar svar på dina frågor på vår webbplats.

Stark autentisering tillämpas på kortbetalningar på nätet från 1.1.2021

Kontrollera att du har gett oss rätt telefonnummer.

Det är viktigt att du har gett oss rätt telefonnummer för att du ska kunna använda tjänster för stark autentisering i samband med kortbetalningar på nätet. Du kan kontrollera och ändra ditt telefonnummer

Du kan även skicka kundtjänsten ett meddelande via Nordea OmapostiÖppnas i nytt fönster.

Läs mer om tjänster för stark autentisering i samband med nätbetalningar härÖppnas i nytt fönster.

Du kan få en påminnelse per sms om en förfallen faktura

Som en ny tjänst för våra kunder skickar vi automatiskt en påminnelse per sms om en faktura som har förfallit. Du får påminnelsen om det har gått tre bankdagar från förfallodagen och inbetalningen ännu inte syns kontot.

Om du redan har betalat fakturan, behöver du inte göra någonting (det automatiska sms:et är avgiftsfritt). I dina kontotransaktioner kan du kontrollera när du har betalat fakturan.

Om du inte vill ta emot ett automatiskt sms om en förfallen faktura kan du ringa Nordea Finans kundtjänst eller skicka oss ett meddelande via  Nordea OmapostiÖppnas i nytt fönster dit du loggar in med din banks koder eller mobilcertifikat. Som kund hos Nordea kan du också skicka meddelanden i Nordeas nät- och mobilbank.

Meillä on tyytyväiset asiakkaat

Hyvä asiakaskokemus on tunne, jonka jokainen meistä perustaa omiin arvoihin ja toiveisiin. Hyvä asiakaskokemus voi syntyä niin helppokäyttöisestä ja selkeästä digitaalisesta palvelusta, kuin henkilökohtaisesta kohtaamisesta asiakaspalvelussa työskentelevän henkilön kanssa. Monesti myös henkilökohtaisten raha-asioiden hoidossa hyvällä asiakaskokemuksella on vieläkin suurempi merkitys asiakastyytyväisyyteen.

Nordea Rahoituksen asiakaslupaus on olla luotettava asiakaslähtöinen palveluyhtiö, jossa jokaisen asiakkaan tarpeet ja toiveet ovat tärkeitä. Pyrimme aina hoitamaan jokaisen asiakaskohtaamisen asiakkaan kannalta parhaalla mahdollisella tavalla. 

Nordea Rahoituksen henkilökunta on hyvin motivoitunutta ja ammattitaitoista. Hyvän yhteishengen myötä meillä on myös hyvin tyytyväisiä asiakkaita. Mittaamme asiakkaidemme tyytyväisyyttä erilaisten mittareiden ja palautteiden avulla, esim. NPS-indeksillä. Viimeisimmän, maaliskuussa 2021 tehdyn tutkimuksen mukaan asiakkaidemme suositteluhalukkuus eli NPS luku oli 50 joka on verrattain korkealla tasolla.

Erinomaiset tulokset eivät siis ole sattumaa, vaan iloisen ja motivoituneen henkilökunnan aito halu olla asiakkaidemme apuna ja tukena.

Var smart på nätet Avautuu uuteen ikkunaan

Det är lätt och behändigt att göra inköp på nätet men det är bra att komma ihåg några saker innan du uppger dina kontouppgifter på nätet.

Var smart på nätet Avautuu uuteen ikkunaan

Lättnader till betalningar Avautuu uuteen ikkunaan

Ibland kan det vara nödvändigt att få mer betalningstid. Du kan ändra beloppet av månadsraten t.ex. genom att minska kreditens amorteringsprocent eller ta en amorteringsfri månad.

Lättnader till betlaningar Avautuu uuteen ikkunaan

Sköt dina finansieringsärenden digitalt Avautuu uuteen ikkunaan

Du kan sköta många kortkredit- och finansieringsärenden behändigt i t.ex. Nordeas mobil- och nätbank samt Nordea Finans självbetjäningskanaler när det passar dig bäst.

Kolla din självbetjäningskanal Avautuu uuteen ikkunaan

Dataskyddspolicy i Nordea Avautuu uuteen ikkunaan

Nordea värnar skyddet av dina enskilda rättigheter och dina personuppgifter. Läs mer hur vi handlar dina personuppgiter.

Nordeas Dataskyddspolicy Avautuu uuteen ikkunaan

Har du förlagt ditt kort? Avautuu uuteen ikkunaan

Spärra genast ditt kort om du förlagt det eller det har stulits. Läs hur du spärrar ditt kort.

Spärrande av kortet Avautuu uuteen ikkunaan

Betjäning i tjänsten OmaLuotto när det passar dig bäst Avautuu uuteen ikkunaan

I tjänsten OmaLuotto kan du själv sköta ärenden som gäller din kortkredit. Du kan använda tjänsten OmaLuotto med din banks bankkoder när det passar dig bäst.

Bekanta dig med tjänsten OmaLuotto Avautuu uuteen ikkunaan

Vill du avsluta din kredit? Avautuu uuteen ikkunaan

Det är helt okej att slopa kreditkort som du inte behöver. Det räcker inte med att du klipper itu kortet för att avsluta din kredit. Vi behöver ett meddelande om att du vill avsluta krediten.

Avslutande av kredit Avautuu uuteen ikkunaan

Vad borde du göra om en resa som du har betalat med krediten annulleras och beloppet återbetalas till ditt kreditkonto?

Om en resa som du har betalat med krediten annulleras kommer beloppet att återbetalas till ditt kreditkonto. Du gör klokt i att låta beloppet stanna på kreditkontot för framtida anskaffningar. Om ditt kreditkonto ändå är mycket på plus och du vill överföra en del av medlen till ditt bankkonto, skicka oss ett meddelande och ditt kontonummer via Nordea Omaposti.

Gå till inloggningssidan för Omaposti.

Varför ställer vi så många frågor om dig? Avautuu uuteen ikkunaan

Bankerna måste följa många olika lagar i syfte att förhindra till exempel penningtvätt, terrorism och ekonomisk brottslighet. Lagarna förpliktar också oss och vi har förbundit oss att ta vårt samhällsansvar.

Läs mer om KYC Avautuu uuteen ikkunaan