Betala smart med TUOHI Mastercard

Det har blivit allt vanligare att betala med telefon och smartklocka, men nu går det också att betala med ringar, armband och nyckelbrickor.

Välkommen till framtiden - nya kontaktlösa betalningsmetoder

Nu kan du betala dina köp på under 50 euro med t.ex. en ring eller nyckelbricka. Läs mer om de nya kontaktlösa betalningsmetoderna på nordea.fi/smartbetalningÖppnas i nytt fönster och de smarta produkterna på nordea.fi/laksprodukterÖppnas i nytt fönster. Du kan betala kontaktlöst med kreditfunktionen på ditt TUOHI Mastercard-kort. Med koden ”tuohi15” får du 15 % rabatt då du beställer en LAKS PAY-produkt senast 18.10.2020.

TUOHI är månsidigt

  • Du kan ansöka om TUOHI här. Du får beslutet med en gång.
  • Du kan välja en kreditlimit som passar dig mellan 2 000 och 10 000 euro.
  • Du får alltid kreditbeslutet med en gång.
  • I genomsnitt 30 dagar räntefri betalningstid. 
  • Ingen öppnings- eller årsavgift.
  • Du avgör själv i hur stora rater du betalar tillbaka krediten. 
  • Gör din ansökan med bankkoderna från din bank. 
  • Du kan också ansöka om TUOHI i våra samarbetspartners affärer, Nordea Wallet och i Nordeas nätbank om du är kund hos Nordea
  • Räntan på krediten är 14 % + 3 månaders euriborränta. Kontoavgiften är 5 euro/månad och avgiften för pappersfaktura 3 euro/faktura då det på kortet finns saldo att fakturera.

TUOHI Mastercard är ett internationellt betaltids- och kreditkort. Den effektiva räntan på en utnyttjad kredit på 1 500 euro är 27,9 % och kreditpriset 1 710 euro, då den nominella räntan är 3 månaders euriborränta (07/2019) + 14 %, och den månatliga kontoavgiften på 5 euro och avgiften för pappersfakturan på 3 euro har beaktats i beräkningen. TUOHI är en fortlöpande kredit som gäller tills vidare. Kreditlimiten är 2 000–10 000 euro. Krediten beviljas av Nordea Finans Finland Ab, Aleksis Kivis gata 9, Helsingfors.

Ditt betalningsinstrument för allt

  • Du kan betala med TUOHI Mastercard där du vill: i butiker, på resa, på nätet och mobilt. 
  • Du kan börja använda kortet genast i Nordea Wallet, Google Pay och Apple Pay redan innan det fysiska kortet blir färdigt.
  • I tjänsten OmaLuotto och nätbanken ser och sköter du TUOHI-ärenden 24/7. Du kan t.ex. kolla ditt disponibla belopp och dina transaktioner samt överföra pengar från krediten till ditt bankkonto.
  • Med betalapparna Google Pay och Apple Pay kan du ta TUOHI i bruk i din smarttelefon och betala dina inköp behändigt med telefonen. 
  • Funktionen för kontaktlös betalning ansluts till ditt TUOHI Mastercard-kort i samband med att det förnyas. Funktionen för kontaktlös betalning har anslutits till nya TUOHI Mastercard-kort som öppnats efter 23.11.2018.

Hoppsan! Om du vill se innehåll av detta slag ska du först godkänna Nordeas cookies för marknadsföring

Priskompensation med prisskyddsförsäkringen

Prisskyddsförsäkringen är en avgiftsfri extraförmån som ingår i kortet

Med Prisskyddsförsäkringen får du de bästa priserna på marknaden på dina inköp. Om du hittar en produkt som du köpt med TUOHI Mastercard till ett billigare pris inom 30 dagar från inköpsdagen betalar Prisskyddsförsäkringen skillnaden mellan priserna direkt på ditt konto i enlighet med försäkringsvillkoren. 

Du kan få ersättningen om du betalat ditt inköp i sin helhet med TUOHI-kortet i en butik eller webbshop i Finland och bifogar erbjudandet där det billigare priset framgår till din ersättningsansökan. 

Prisersättningen gäller inte för produkter, konstruktioner eller fast inredning som köpts för yrkesanvändning, outlet-erbjudanden eller paketerbjudanden, eller för inköp som du gjort i samband med att du beviljats TUOHI-kortet. (I den affär där du ansökt om kortet om du gjort ansökan i en av våra samarbetspartners affärer). 

Prisskyddsförsäkringen beviljas av Tryg. Ta del av försäkringsvillkoren nedan.

Så här ansöker du om priskompensation

Om du ansöker om kompensation med stöd av Prisskyddsförsäkringen, följ anvisningarna nedan:

  1. Fyll i ersättningsansökan på nätet.
  2. Bifoga till ersättningsansökan en kopia av TUOHI-fakturan över ditt inköp samt ett kvitto med uppgift om inköpets datum, typ och pris. Bifoga även ett erbjudande eller en annons där samma produkt saluförs till ett förmånligare pris. Det ska framgå av fakturan och kvittot att du har betalat inköpet i sin helhet med TUOHI.
  3. Skicka ersättningsansökan till Tryg.
  4. Skicka den elektroniska ersättningsansökan utan bilagor om du inte kan bifoga bilagorna som behövs, och skicka bilagorna per post till Tryg på adressen Moderna Försäkringar (Tryg Forsikringer A/S) FE 371, 106 56 Stockholm, Sweden. Anteckna "Nordea Cards" på kuvertet. 
  5. Ytterligare information: Tryg, Sveavägen 167, 11346 Stockholm, Sverige, tfn +358 800 935 55, info@tryg.fi, mån–fre kl. 8–16.
Priser för TUOHI Mastercard-kort beviljade efter 1.9.2019
Priser för TUOHI Mastercard-kort beviljade före 1.9.2019

Kontakta oss

Vår kundtjänst hjälper dig i alla kortkreditfrågor

0200 86211

Öppet mån- fre kl. 9-11 och kl. 13-16 (lnm/msa)